ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ : Οχι σε ελέγχους ΑΑΔΕ-ΣΕΠΕ (!) και Ρουμάνοι τουρίστες (!) στο νησί ,τα μέτρα για το μεγάλο τουριστικό φιάσκο

Χάρης Θεοχάρης για Σαμοθράκη: Όχι σε ελέγχους ΑΑΔΕ – ΣΕΠΕ στο νησί (Video)

Αντί για μέτρα ανακούφισης και φοροελαφρύνσεις στους επαγγελματίες, όπως θα όφειλε η κυβέρνηση για το νησί της Σαμοθράκης, κλείνει το μάτι στην φοροδιαφυγή!

Αυτό ακούστηκε από τον ίδιο τον υπουργό τουρισμού Χάρη Θεοχάρη στον ΣΚΑΙ όταν ρωτήθηκε για την συνάντησή που θα έχει (επιτέλους) με τους επαγγελματίες της Σαμοθράκης και δήλωσε επί λέξει τα εξής:

«Εμείς θα στηρίξουμε τα αιτήματά τους όπως το έχουμε κάνει. Μπορεί παράδειγμα ο προγραμματισμός της ΑΑΔΕ να ήταν να πάει να εξετάσει για αποδείξεις, προφανώς τη στιγμή που οι άνθρωποι αυτοί βιώνουν μια καταστροφή πρέπει να δείξουμε την αντίστοιχη κατανόηση» και συνέχισε ο κ. Θεοχάρης λέγοντας:

«Δεν είναι ζήτημα της φοροδιαφυγής, ή τους ελέγχους για ζητήματα εργασίας από το ΣΕΠΕ. Δεν μπορεί τη στιγμή που ο άλλος καταστρέφεται να εξαντλείς την αυστηρότητα σου, ή να στέλνεις τους ελέγχους εκεί πέρα. Αυτά έγιναν και γίνονται όλο το προηγούμενο διάστημα. Θα γίνουν ακόμα περισσότερα το επόμενο διάστημα».

Και αναρωτιέται κανείς: Τι ακριβώς υπόσχεται ο υπουργός; Δεν θα πηγαίνει η ΑΑΔΕ και το ΣΕΠΕ για ελέγχους στην Σαμοθράκη; Έτσι αντιλαμβάνονται τα μέτρα στήριξης στους επαγγελματίες;

Τους καλεί ο κ. Θεοχάρης να παρανομήσουν εις βάρος των “Ρουμάνων τουριστών από την Ρουμανία” που καλούν να πάνε στο νησί και η κυβέρνηση θα κάνει τα στραβά μάτια;

Η φοροδιαφυγή είναι η λύση για να υποκατασταθεί η κρατική ενίσχυση των πληγέντων επιχειρηματιών από τον πολυημέρο αποκλεισμό του νησιού με ευθύνη της κυβέρνησης;

Η ΑΑΔΕ και το ΣΕΠΕ πέρνουν εντολές από την κυβέρνηση για το ποιος θα ελεγχθεί και που;

Άλλο ένα πρωτοφανές “τεχνοκρατικό μέτρο” για την ανακούφιση του νησιού… αντίστοιχο με την προσέλκυση «την προσέλκυση Ρουμάνων τουριστών από τη Ρουμανία»!

(πηγη : http://www.avgi.gr/article/10811/10127942/chares-theochares-gia-samothrake-ochi-elenchous-aade-sepe-sto-nesi-video- )

Θα φέρει Ρουμάνους τουρίστες στη Σαμοθράκη η κυβέρνηση!

Σοβαρά ερωτήματα ανακύπτουν για το πώς θα υλοποιηθούν τα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες μετά τον δεκαήμερο συγκοινωνιακό αποκλεισμό του νησιού. Τι αποφασίστηκε στη χθεσινή σύσκεψη στο Μαξίμου. Για κυβερνητικό φιάσκο που προσπαθούν να καλύψουν με επικοινω­νιακούς χειρισμούς κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ.

Η κυβέρνηση επέστρεψε. Αργησε λίγο, μόνο 15 μέρες, αλλά χθες το μεσημέρι εκπρόσωποί της συγκεντρώθηκαν στο Μαξίμου και συζήτησαν έστω και καθυστερημένα για το χάος που δημιουργήθηκε στη Σαμοθράκη από τον πολυήμερο ακτοπλοϊκό αποκλεισμό της. Οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη αποφάσισαν τη λήψη 5 άμεσων μέτρων προκειμένου να απαλύνουν τις πληγές του νησιού.

Σε μια πρώτη ανάγνωση, τα 4 από τα 5 μέτρα που ανακοινώθηκαν μόνο θετικά μπορούν να χαρακτηριστούν για το νησί και την οικονομική αιμορραγία που υπέστησαν οι επαγγελματίες του, ωστόσο η δεύτερη ανάγνωση προκαλεί πλήθος ερωτημάτων. Αν τα μέτρα αυτά είναι υλοποιήσιμα, με ποιους τρόπους θα πραγματοποιηθούν και σε πόσο χρονικό διάστημα; Το πέμπτο μέτρο που αφορά την προσέλκυση τουριστών από τη Ρουμανία καλύτερα να μείνει ασχολίαστο.

Εντύπωση, ωστόσο, προκαλεί το γεγονός –και μεγάλη μάλιστα– ότι ενώ ένα ολόκληρο νησί έχει υποστεί οικονομική καταστροφή αλλά και τουριστική δυσφήμηση, η κυβέρνηση, όπως έκανε από την πρώτη στιγμή, αντί να προχωρήσει σε μία έστω τυπική αυτοκριτική (γιατί εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι μια σειρά πραγμάτων δεν τα διαχειρίστηκαν σωστά), εξακολουθεί να ασχολείται με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Τα πέντε μέτρα

Σύσκεψη και με τη συμμετοχή των τοπικών φορέων για το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, την Δευτέρα 19 Αυγούστου 2019. 

Στην κυβερνητική σύσκεψη, σύμφωνα με πληροφορίες, εκφράστηκε η βούληση της κυβέρνησης να αντιμετωπιστούν όχι μόνο τα προβλήματα που προέκυψαν στην ακτοπλοϊκή σύνδεση, αλλά και να προχωρήσουν άμεσα τα έργα υποδομών και τουριστικής ανάπτυξης, που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών και των επισκεπτών της Σαμοθράκης. Τα 5 μέτρα που αποφασίστηκαν είναι:

● Η εξασφάλιση της απρόσκοπτης τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με την Αλεξανδρούπολη, μέχρι 31/10/2019, οπότε και λήγει η παρούσα σύμβαση.

● Η βελτιστοποίηση του πλαισίου προκήρυξης για τις συμβάσεις που αφορούν τις άγονες γραμμές με καλύτερα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας πλοίου αντικατάστασης.

● Η άμεση έναρξη, ύστερα από πολλά χρόνια, των εργασιών καθαρισμού και αποκατάστασης των λιμένων Καμαριώτισσας και Θερμών. Ηδη από σήμερα διατέθηκαν για τον σκοπό αυτόν τα πρώτα κονδύλια από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προς τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Επιπλέον, επιταχύνονται τα έργα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των λιμένων του νησιού.

● Η προσθήκη κονδυλίων ύψους 4,5 εκατ. ευρώ για αντιπλημμυρικά έργα που είχαν εξαγγελθεί μετά τις καταστροφές του Σεπτεμβρίου του 2017, αλλά δεν υλοποιήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση, στα έργα συντήρησης οδικού δικτύου, ύψους 3,5 εκατ. ευρώ που ήδη υλοποιούνται από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

● Η ενίσχυση της τουριστικής κίνησης στο νησί με άμεση ενέργεια την προσέλκυση τουριστών από τη Ρουμανία (αποτελούν περίπου το 1/3 των επισκεπτών) κατόπιν συνεννόησης του υπουργείου Τουρισμού με το γραφείο του ΕΟΤ στη Ρουμανία και, μεσοπρόθεσμα, με τη δρομολόγηση νέας ακτοπλοϊκής γραμμής Σαμοθράκης – Αλεξανδρούπολης – Λήμνου.

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, συμμετείχαν ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, Ακης Σκέρτσος, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, και ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστος Μέτιος.

Η αναχώρηση των πλοίων ΣΑΟΣ ΙΙ και ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ της εταιρίας ΣΑΟΣ, καθυστέρησαν να αναχωρήσουν από το λιμάνι Καβάλας για τους προορισμούς τους, το πρώτο κατά 6 ώρες και το δεύτερο κατά 3 ώρες, λόγω έλλειψης καυσίμων, Δευτέρα 14 Ιουλίου 2008.ΑΠΕ ΜΠΕ/ΑΠΕ ΜΠΕ/ΧΑΡΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ

Τα εύλογα λοιπόν ερωτήματα είναι:

● Ποιο θα είναι το πλοίο που θα δρομολογηθεί; Ο πλοιοκτήτης Φ. Μανούσης έχει δηλώσει ότι αποχωρεί από τη Σαμοθράκη, ωστόσο η επιδοτούμενη σύμβασή του λήγει στις 31/10 /2019. Θα γίνει καταγγελία της σύμβασης; Οι πληροφορίες λένε ότι γίνονται συζητήσεις για δρομολόγηση πλοίου άλλης εταιρείας, οι οποίες ξεκίνησαν μετά το φιάσκο με το «AZORES EXPRESS», ωστόσο ακόμα δεν έχουν καταλήξει σε συμφωνία.

● Πώς θα υλοποιηθεί το δεύτερο μέτρο που αφορά τη βελτιστοποίηση των συμβάσεων των άγονων γραμμών; Είναι γνωστό σε όλους όσοι ασχολούνται με τη ναυτιλία ότι οι πλοιοκτήτες τα καλά τους πλοία δεν τα βάζουν στις άγονες γραμμές, ενώ την ίδια ώρα κύκλοι της ακτοπλοΐας εξέφραζαν χθες στην «Εφ.Συν.» την απορία τους για το πώς θα βρίσκονται τα πλοία αντικατάστασης, μέτρο σωστό όπως έλεγαν αλλά δύσκολο να υλοποιηθεί.

● Δεν γνωρίζει η κυβέρνηση ότι η γραμμή Σαμοθράκης – Αλεξανδρούπολης – Λήμνου, που προαναγγέλλει ότι θα δρομολογηθεί με τόση σιγουριά, έχει προκηρυχθεί και άλλες φορές και δεν έχει εμφανιστεί ενδιαφερόμενος;

● Η συγκεκριμένη γραμμή αν δρομολογηθεί θα εξυπηρετεί περισσότερο τη Λήμνο και όχι τη Σαμοθράκη, αυτός έτσι κι αλλιώς ήταν και ο παλαιότερος σχεδιασμός, και τι ακριβώς σχέση έχει με τους Ρουμάνους τουρίστες;

Απάντηση ΣΥΡΙΖΑ

Με τη χαρακτηριστική φράση «ώδινεν όρος και έτεκεν μυν» σχολίασε ο ΣΥΡΙΖΑ την κυβερνητική σύσκεψη, τονίζοντας ότι «αντί για συγκεκριμένα, άμεσα και εφαρμόσιμα μέτρα στήριξης, ακούσαμε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο γενικόλογες ανακοινώσεις». Απουσιάζει παντελώς η τουριστική προβολή της Σαμοθράκης, ώστε να ανατραπεί η κακή εικόνα του νησιού, ενώ παράλληλα, καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για τους πληττόμενους επαγγελματίες και κατοίκους, οι οποίοι καταστράφηκαν οικονομικά.

Στην απάντηση της κυβέρνησης από την πρώτη κιόλας στιγμή, ότι για το κομφούζιο που δημιουργήθηκε στο νησί έφταιγαν οι λιμενικές υποδομές που δεν φρόντισε να φτιάξει η προηγούμενη κυβέρνηση τα χρόνια που κυβερνούσε, ο ΣΥΡΙΖΑ δίνει στη δημοσιότητα συγκεκριμένα στοιχεία:

● Το φαινόμενο των νέων προσχώσεων στον λιμένα της Καμαριώτισσας αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Λιμεναρχείο Σαμοθράκης στις 22 Μαΐου 2019 (και όχι τέσσερα χρόνια πριν) σε έγγραφό του προς τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ), ενώ σε έγγραφο του ΟΛΑ προς τα υπουργεία Ναυτιλίας και Υποδομών στις 11 Ιουνίου 2019 αναφέρεται ότι κατόπιν αυτοψίας διαπιστώνεται ότι οι προσχώσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν τη χειμερινή περίοδο είναι σημαντικές σε «μια μικρή σχετικά περιοχή πέριξ του ακρομολίου του προσήνεμου μόλου» και «δεν έχει παρατηρηθεί ιδιαίτερη πρόσχωση στην είσοδο του λιμένα, όπου δύναται να γίνεται η διέλευση των πλοίων με ασφάλεια». Τέλος, ζητά τη συνδρομή των αρμόδιων υπουργείων προκειμένου να γίνει η εκτίμηση και πιθανώς η λήψη μέτρων «πριν την προσεχή χειμερινή περίοδο». Επισημαίνεται ότι αυτές οι προσχώσεις δεν εμποδίζουν τη ζώνη ελιγμού του πλοίου, δεδομένου ότι αυτή βρίσκεται σε αρκετή απόσταση από το ακρομόλιο.

● Τα προηγούμενα χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) της Γενικής Γραμματείας Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας κάλυψε όλα τα αιτήματα χρηματοδότησης που κατέθεσε ο ΟΛΑ για τα λιμάνια της Σαμοθράκης (Καμαριώτισσα και Θέρμες). Αναφέρει αναλυτικά στοιχεία για τα έργα που χρηματοδοτήθηκαν και έγιναν από το 2017 στα λιμάνια του νησιού.

● Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, για πρώτη φορά, μέσω του ΠΔΕ της Γενικής Γραμματείας Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας, χρηματοδότησε έργα στην Αλεξανδρούπολη και στη Σαμοθράκη, γιατί η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου λόγω της επικείμενης πώλησης του ΟΛΑ δεν έδωσε ποτέ χρήματα για τη συντήρηση και αναβάθμισή τους.

● Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ο ΟΛΑ επιχείρησαν συστηματικά την αναβάθμιση του λιμένα της Καμαριώτισσας, μέσα και από τη χρηματοδότηση της μελέτης του Πλαισίου Εργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που εκπονήθηκε με ευθύνη της Διεύθυνσης Δ20 του ΥΠΟΜΕΔΙ για τον σκοπό αυτόν. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και έχουν κατατεθεί προς έγκριση στις αρμόδιες υπηρεσίες.

«Αν η κυβέρνηση Μητσοτάκη προσπαθεί να βρει υπαίτιους για το φιάσκο του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της Σαμοθράκης, αυτούς να τους αναζητήσει στα στελέχη της. Η προσπάθειά τους να τους εντοπίσουν στην ανεπάρκεια των λιμενικών υποδομών, το μόνο που κάνει είναι να αναδεικνύει το σημαντικό έργο των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ που σε διάστημα τεσσάρων χρόνων ανέτρεψαν την εικόνα εγκατάλειψης που είχαν επιβάλει οι κυβερνήσεις Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ» συμπληρώνει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Τέλος, ρωτά την κυβέρνηση γιατί καθυστερεί η προκήρυξη διαγωνισμού για νέα σύμβαση με πλοιοκτήτρια εταιρεία, η οποία ήταν ήδη έτοιμη από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Η «SAOS FERRIES»

Κατά τα άλλα ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, προκειμένου να διερευνήσει τους λόγους που μέσα στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου διεκόπησαν τα δρομολόγια στη γραμμή Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης προκαλώντας το γνωστό χάος στο νησί, κάλεσε σε ακρόαση τους κατά νόμο υπευθύνους διαχείρισης των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων «ΣΑΟΣ ΙΙ» και «ΣΑΟΝΗΣΟΣ». Σύμφωνα με πληροφορίες, το ραντεβού με τον υπουργό έχει κλειστεί για την ερχόμενη Δευτέρα.

Το «Andros Jet» που εξυπηρετεί σήμερα τη σύνδεση του νησιού με την Αλεξανδρούπολη

Επίσης χθες η Λιμενική Αρχή Αλεξανδρούπολης υπέβαλε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολης φάκελο με υλικό για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων «ΣΑΟΣ ΙΙ» και «ΣΑΟΝΗΣΟΣ». Η Εισαγγελία θα μελετήσει τα στοιχεία που συμπεριλαμβάνονται στον φάκελο και πιθανότατα θα προχωρήσει σε προανάκριση.

Υπενθυμίζεται ότι και τα δύο πλοία που ανήκουν στην εταιρεία «SAOS FERRIES» έχουν υποστεί σοβαρές βλάβες. Ετσι τουλάχιστον δήλωσε με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν από μερικές μέρες ο ιδιοκτήτης της πλοιοκτήτριας εταιρείας Φώτης Μανούσης, κάνοντας γνωστό μάλιστα ότι αποχωρεί επιχειρηματικά και προσωπικά από το νησί και πως τα πλοία και οι επιχειρήσεις του θα δραστηριοποιηθούν αλλού στην Ελλάδα.

Στην ανάρτησή του έκανε λόγο για «απρόβλεπτες και αναπότρεπτες βλάβες» που υπέστησαν τα δύο από τα τρία πλοία του, εκφράζοντας την προσωπική του πικρία για τη συμπεριφορά κάποιων. Την ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη εξυπηρετεί προς το παρόν το επιβατηγό-οχηματαγωγό-ταχύπλοο «Andros Jet», το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Αναξ» για τη μεταφορά οχημάτων και το ταχύπλοο επιβατηγό πλοίο «Ζέφυρος».

■ Σε παρέμβασή του το ναυτεργατικό σωματείο ΠΕΝΕΝ σημειώνει ότι είναι «πρωτοφανές να σημειώνεται πολυήμερος αποκλεισμός ενός νησιού και οι αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές αρχές να αδρανούν με αυτόν τον τρόπο, εάν όμως επρόκειτο περί απεργίας των ναυτεργατών θα είχε ξεσηκωθεί τεράστιος κουρνιαχτός και προφανώς η επέμβαση των αρμοδίων αρχών θα ήταν άμεση και καταλυτική». Τονίζει επίσης ότι με το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης διαπιστώθηκε για πολλοστή φορά το «σαθρό οικοδόμημα πάνω στο οποίο στηρίζεται το μοντέλο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στις ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες».

(πηγη : https://www.efsyn.gr/politiki/kybernisi/207820_tha-ferei-roymanoys-toyristes-sti-samothraki-i-kybernisi  )