Blended Learning: ποια είναι η ανερχόμενη μέθοδος διδασκαλίας που εφαρμόζουν οι e-Επιστήμονες στα Άνω Λιόσια

Το μοντέλο της παραδοσιακής διδασκαλίας παραμένει στις μέρες μας πολύ κοινό στις σχολικές τάξεις, παρά το γεγονός ότι έρχεται σε αντίθεση με έρευνες δεκαετιών που έχουν να κάνουν με τις αποτελεσματικές διδακτικές πρακτικές.  Ωστόσο, με τη «Γενιά του Διαδικτύου»  (The Net Generation) να αποτελεί πλέον το μαθητικό και φοιτητικό δυναμικό ανά τον κόσμο, χαρακτηρίστηκε ως επιβεβλημένη η ανάγκη για εκπαιδευτικές αλλαγές  τόσο στις διδακτικές μεθόδους όσο και στο είδος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που παρέχονται.

Ολοένα και περισσότεροι εκπαιδευτικοί σήμερα αναγνωρίζουν ότι οι μαθησιακές ανάγκες των μαθητών είναι αυτές που θα πρέπει να καθοδηγούν τη διδασκαλία και όχι ένα δεσμευτικό αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Στην προσπάθεια τους να βρουν τρόπους να εξατομικεύσουν τη μάθηση και ταυτόχρονα να διαχειριστούν το πρόβλημα της πίεσης του χρόνου που πάντα υπάρχει στην τάξη και επιδρά συνήθως αρνητικά στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών, διαμόρφωσαν σύγχρονες εκπαιδευτικές τεχνικές και μεθόδους.

Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται η τάση για περιορισμό της παραδοσιακής, δια ζώσης διδασκαλίας (face to face learning) και αυξάνεται η ανάγκη για διαδικτυακή εκπαίδευση (online learning). Με το δεδομένο ότι αυτές οι δύο προσεγγίσεις σπανίζουν στην πιο αγνή και «ανόθευτη» μορφή τους, από το συγκερασμό τους προκύπτει ένα υβριδικό μοντέλο που αναφέρεται στην βιβλιογραφία ως Μικτή Μάθηση (Blended Learning). Το συγκεκριμένο μοντέλο εφαρμόζεται, κατά περίσταση, στο Κέντρο Μελέτης e-Επιστήμονες που βρίσκεται στα Άνω Λιόσια.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του Blended Learning

  • Δημιουργική μάθηση​
  • Συμμετοχική μάθηση​
  • Ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ μαθητών ​
  • Υλικό διαθέσιμο 24/7​
  • Επικοινωνία και εκτός τάξης​
  • Ενεργοποίηση των ικανοτήτων έρευνας των μαθητών​e
  • Δημιουργική διδασκαλία (δάσκαλος)

Πώς εφαρμόζουν e-Επιστήμονες το Blended Learning

  • Στόχος είναι να ενσωματωθεί το Blended learning στην καθημερινή μελέτη​
  • Σε μικρές δόσεις αρχικά και φυσικά σταδιακά, διερευνώντας τα πεδία που είναι εφαρμόσιμο (πχ. δημιουργική απασχόληση για το δημοτικό)​
  • Μη παραμερίζοντας αλλά ενισχύοντας τον ρόλο του δασκάλου, δημιουργώντας μια δυνατή, ομάδα νέων δασκάλων, ανοιχτών σε νέες ιδέες και προτάσεις​
  • Ενθαρρύνοντας την επικοινωνία με τους γονείς ξεχωριστά από τους παραδοσιακούς τρόπους

Με ποια εργαλεία στους e-Επιστήμονες περνούν από τη θεωρία στην πράξη;

  • Διαδραστικοί πίνακες​
  • Χρήση laptops​
  • Ολιγομελή τμήματα​
  • Τακτικές αξιολογήσεις​
  • Συνεχής επικοινωνία με τους γονείς μέσω​ e-πλατφόρμας​
  • Χρήση εκπαιδευτικών εφαρμογών

 

Κέντρο Μελέτης e-Επιστήμονες: Αγαμέμνωνος 2, Ζωφριά, τηλ. 210-2481248, email: info@e-epistimones.gr, website: www.e-epistimones.gr

 

(ΠΗΓΗ:  http://doxthi.gr/63799/blended-learning-poia-einai-i-anerchomeni-methodos-didaskalias-poy-efarmozoyn-oi-e-epistimones-sta-ano-liosia/  )